УДК: 378.147-056.26 ІНКЛЮЗІЯ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: ФІЛОСОФСЬКО-СУСПІЛЬНИЙ ВИМІР

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-10-9

  • Людмила Миколаївна Ніколенко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0001-8708-3117
Ключові слова: інклюзія, інклюзивна освіта, вища освіта, інклюзивність, заклад вищої освіти, університет, здобувачі освіти з особливими потребами, інклюзивне навчання, освітнє середовище, рівність та доступність в освіті

Анотація

У науковій статті аналізується проблема імплементації інклюзії у галузі вищої освіти різних розвинених країн. Зроблено огляд основних міжнародних декларативних і правових документів, які складають основу упровадження принципів інклюзії загалом у суспільстві та конкретно в освітній галузі. Прослідковано зв’язок змін у суспільній свідомості і діяльності закладів вищої освіти відповідних країн щодо прийняття принципів рівності та інклюзії.

Автором виокремлена ключова проблема інклюзії у вищій освіті – досягнення стабільності у її забезпеченні. Автор вважає, що досягти такої стабільності можливо через реалізацію таких кроків: рівноправний вступ абітурієнта з особливими потребами; ефективне навчання в інклюзивному освітньому просторі з набуттям повноцінного набору фахових компетентностей та можливості реалізувати набуті фахові елементи в професійній діяльності.

Біографія автора

Людмила Миколаївна Ніколенко, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

кандидатка педагогічних наук, доцентка

Опубліковано
2024-06-22