УДК: 378.147-056.26 ІНКЛЮЗІЯ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: ФІЛОСОФСЬКО-СУСПІЛЬНИЙ ВИМІР
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-10-9
Анотація
У науковій статті аналізується проблема імплементації інклюзії у галузі вищої освіти різних розвинених країн. Зроблено огляд основних міжнародних декларативних і правових документів, які складають основу упровадження принципів інклюзії загалом у суспільстві та конкретно в освітній галузі. Прослідковано зв’язок змін у суспільній свідомості і діяльності закладів вищої освіти відповідних країн щодо прийняття принципів рівності та інклюзії.
Автором виокремлена ключова проблема інклюзії у вищій освіті – досягнення стабільності у її забезпеченні. Автор вважає, що досягти такої стабільності можливо через реалізацію таких кроків: рівноправний вступ абітурієнта з особливими потребами; ефективне навчання в інклюзивному освітньому просторі з набуттям повноцінного набору фахових компетентностей та можливості реалізувати набуті фахові елементи в професійній діяльності.