УДК 37.043.2.091-056.36:001.895] ОГЛЯД СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА МЕТОДИК ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-10-7

Ключові слова: спеціальний педагог (олігофренопедагог), порушення інтелектуального розвитку, інклюзивне середовище, технології, методики

Анотація

У науково-оглядовій статті висвітлено значення інклюзії для забезпечення доступності освіти, підвищення рівня культури, толерантності суспільства, а також розвитку України як демократичної і правової держави. Наголошено на тому, що інклюзивна освіта надає більше можливостей, забезпечує рівність усіх категорій населення. Авторкою проаналізовано праці науковців щодо проблем і перспектив інклюзивної освіти, розглянуто технології навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах інклюзивного середовища. Встановлено, що головним результатом впровадження інклюзивної освіти є залучення у соціум дітей з особливими освітніми потребами, зокрема з порушеннями інтелектуального розвитку, їхнього виховання та навчання, а ефективним засобом реалізації інклюзії є спеціальні форми, методи та технології, що спрямовані на врахування індивідуальних особливостей, розвиток навичок комунікації, мотороки, корекції поведінки.

Біографія автора

Олена Ігорівна Капустіна, Харківська гуманітарно-педагогічна академія

доктор філософії

Опубліковано
2024-06-21