УДК 37:316.5+305 ОЦІНКА ГОТОВНОСТІ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО РОБОТИ З ДЕЛІКТОЗДАТНИМИ СУБ’ЄКТАМИ З ВИКОРИСТАННЯМ ГЕНДЕРНОЧУТЛИВОГО ПІДХОДУ

DOI https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-19

Ключові слова: фахівці соціальної сфери, деліктоздатні суб’єкти, гендерночутливий підхід, ресоціалізація, професійна готовність фахівців соціальної сфери

Анотація

Дослідження присвячене проблемі діагностики готовності фахівців соціальної сфери до впровадження гендерночутливого підходу в роботі з деліктоздатними особами. Предметом діагностики визначено відповідну професійну готовність – теоретичне та інструментальне володіння фахівцем соціальної сфери сукупністю методів, засобів і прийомів, а також алгоритмів ресоціалізації делінкветних суб’єктів на засадах гендерночутливого підходу. Обґрунтовано критеріальну базу дослідження стану готовності фахівців соціальних сфер до діяльності з використанням гендерночутливого підходу з деліктоздатними особами (мотиваційний критерій: спрямованість до мотивації успіху у професії; здатність до реалізації професійних цілей, зокрема роботи з делінквентними особами; когнітивний критерій: знання нормативно-правової бази України, насамперед  ратифікованих нашою державою міжнародних документів із питань дотримання прав та знань щодо недискримінаційного підходу у соціальній роботі з особами схильними до правопорушень; теоретичні та практичні знання та вміння, які необхідні в процесі ресоціалізації таких осіб на засадах гендерночутливого підходу; операційно-діяльнісний критерій: уміння аналізувати, прогнозувати, розробляти та здійснювати соціальні проекти й технології, спрямовані на соціально-педагогічний супровід на засадах гендерночутливого підходу; уміння здійснювати соціально-педагогічний супровід деліктоздатних осіб, з урахуванням окресленого підходу). В результаті проведеної діагностики у фахівців соціальної сфери констатовано переважно середній та низький рівні готовності практично за всіма показниками. Доведено, що така підготовка має ґрунтуватися на наскрізному гендерночутливому підході й концепції постійного професійного зростання, підвищення кваліфікації та освіти протягом життя

Біографія автора

Валентина Володимирівна Анголенко, Харківська гуманітарно-педагогічна академія

Кандидат педагогічних наук

Опубліковано
2024-04-13