УДК 378.147:37.091.31 ТРАДИЦІЙНЕ, ДИСТАНЦІЙНЕ ТА ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ У КОНТЕКСТІ КОМФОРТНОСТІ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ

DOI https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-11

  • Володимир Іванович Староста Державний вщий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0000-0002-5880-2482
Ключові слова: традиційне (аудиторне) навчання, змішане навчання, дистанційне навчання, ефективність навчання, психологічна комфортність, мотивація навчання/викладання

Анотація

У науковій статті проведено порівняння поглядів учасників освітнього процесу щодо ефективності та комфортності традиційного, дистанційного та змішаного навчання у вищій школі. Для опрацювання результатів анонімного онлайн опитування респондентів (140 аспірантів, 172 викладачі університету, 1514 студентів) під час пандемії Covid-19 в Україні використано комп’ютерну програму IBM SPSS Statistics 23. Оцінювання моделей організації навчання (традиційне аудиторне, дистанційне та змішане навчання) респонденти проводили за показниками ефективності (ефективність засвоєння знань, формування та розвитку умінь і навичок; ефективність особистісного та професійного розвитку студентів) та показниками комфортності (психологічна комфортність; мотивація навчальної/професійної діяльності). Інтервал значень коефіцієнта альфа Кронбаха для питань анкети 0,813-0,876. Респонденти (учасники освітнього процесу) вважають, що традиційне аудиторне навчання найбільш ефективне для здобування знань, формування умінь і навичок студентів, а також їх особистісного та професійного розвитку; збільшення онлайн складової понижує ефективність навчання.

Біографія автора

Володимир Іванович Староста, Державний вщий навчальний заклад «Ужгородський національний університет»

доктор педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-04-10