УДК 376-029:94(477)«1940/1960» РОЗВИТОК СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ЯК ОКРЕМОЇ ГАЛУЗІ НАУКИ В 1940-1960-Х РР.
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-18
Анотація
У статті виділено ряд обставин, які обумовлюють актуальність вивчення історико- педагогічних умов розвитку спеціальної освіти як інтегративної галузі наукових знань. Виділено низку факторів, які впливали на розвиток системи спеціальної освіти в різні історичні періоди, серед яких: соціально-економічні умови у країні; діяльність держави стосовно осіб із різними порушеннями психофізичного розвитку; законодавство у сфері освіти і прав людини; стан спеціальної освіти як інтегративної галузі наукових знань.
Здійснено аналіз архівних документів, у яких відображені важливі урядові рішення з питань надання фахової корекційної допомоги дітям із порушеннями психофізичного розвитку та організації науково-методичної діяльності учених у відповідній галузі. Встановлено, що наукова робота в галузі спеціальної освіти та логопедії в різні історичні періоди велася, зокрема, силами колективів Науково-дослідного інституту дефектології, відділом, а згодом лабораторією логопедії Науково-дослідного інституту педагогіки, дефектологічного факультету Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького.