УДК 37.005.95/96 РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ДО СИСТЕМНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-12
Анотація
У статті проаналізовано результати наукових досліджень й інноваційної освітньої практики в Україні та зарубіжних країнах, які свідчать про актуальність проблеми розвитку професійної готовності менеджерів освіти до системної організації інклюзивного навчання. На прикладі досвіду Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії доведено, що для розвитку професійної готовності менеджерів інклюзивної освіти пріоритетного значення набуває освітньо-реабілітаційна спрямованість післядипломної педагогічної освіти, можливість залучення до проведення курсових занять провідних науковців і досвідчених фахівців-практиків, здатних продемонструвати інклюзивний менеджмент у дії. Розглянуто контент курсів підвищення кваліфікації керівників інклюзивного закладу освіти, що визначається пріоритетами вивчення сучасної теорії освітньо-реабілітаційного менеджменту. На основі аналізу практичного досвіду висвітлено можливості проведення курсів післядипломної педагогічної освіти за програмою «Інклюзивний менеджер», що передбачає використання інтерактивно-консалтингових форм підвищення кваліфікації керівників: проведення тренінгу «Менеджмент в контексті інклюзивної освіти», майстер-класу «Управління інклюзивним закладом освіти», організацію роботи інноваційного професійного об’єднання «Студія інклюзивного менеджера», забезпечення професійного онлайн-спілкування і консультування учасників у блозі «Успішний керівник закладу інклюзивної освіти».