УДК 378.091.33-027.22: 37.013.42 ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ВОРКШОПУ У ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-2-13

Ключові слова: технологія воркшопу, професійна компетентність соціального педагога, комунікативні компетенції, організаторські компетенції, дослідницькі компетенції, інформаційні компетенції, корекційно-реабілітаційні компетенції, соціально-правові компетенції

Анотація

У науково-методичній статті обґрунтовано концептуальні засади і практичні можливості використання технології воркшопу у процесі підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності. Розкрито цільові пріоритети і сутнісні характеристики воркшопу як інноваційної педагогічної технології, що передбачає активне та самостійне здобуття знань і прийняття рішень учасниками у процесі динамічної групової роботи, інтеграцію соціально-комунікативних, діяльнісно-

практичних і проєктно-інноваційних компонентів професійної підготовки. Визначено етапи організації воркшопу (підготовчий, організаційно-ознайомчий, дослідницький, технологічний і заключний етапи) і варіативні форми їхнього проведення (аналіз проблемних ситуацій, тимбілдінг, дискусія, педагогічна майстерня, мозковий штурм, марафон, параметричний практикум). Наведено зразок структурної побудови курсу воркшопу – тематичний план циклу занять «Траєкторія професійного саморозвитку майбутнього соціального педагога», що включає десять занять інтерактивно-компетентнісного спрямування. Як приклад застосування технології воркшопу у процесі практичної підготовки майбутніх соціальних педагогів, описано дві вправи: «Структура професійної компетентності соціального педагога» і  «Формула професійної компетентності соціального педагога». Розкрито діагностичні критерії (ціннісно-мотиваційний, когнітивний, діяльнісний і рефлексивний) і відповідні показники, за якими можна оцінити динаміку професійного саморозвитку майбутніх соціальних педагогів завдяки проведеним воркшоп-заняттям. Представлено результати впровадження циклу воркшоп-занять та оцінки його ефективності за допомогою розробленого діагностичного інструментарію: анкети для студента «Мій компетентнісний потенціал як передумова майбутньої професійної діяльності» і карти експертного оцінювання для викладача «Динаміка професійного саморозвитку майбутнього соціального педагога».

Біографія автора

Олена Володимирівна Казаннікова, Cанаторна школа Хортицької національної академії

кандидат педагогічних наук

Опубліковано
2024-03-03