УДК : 376-056.26:061.1](477) “19 СТАНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНО-ГРОМАДСЬКИХ МЕХАНІЗМІВ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ (1990–2020 рр.).

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-2-4

  • Лариса Броніславівна Платаш Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича https://orcid.org/0000-0001-6491-4897
Ключові слова: інклюзія, розвиток інклюзії, інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, державно-громадські механізми, нормативні документи, періодизація

Анотація

У науковій статті проаналізовано державно-громадські механізми розвитку інклюзивної освіти в Україні за період 1990–2020 рр. Тривалий час Україна обмежувалась реалізацією лише державних програм. Офіційне запровадження інклюзивної освіти розпочинається у 2011 р. Автор статті виділяє три етапи розвитку інклюзивної освіти в Україні за часів її незалежності – декларативно-інформаційний (1999–2000), активно-пошуковий (2001–2010), практико-зорієнтований (2011–2020) із властивими їм ознаками активності державних закладів та громадських інституцій, організацій у розвитку інклюзивної освіти, виданні навчально-методичної літератури.

З 1990–2020 рр. в Україні сформувалася система взаємодія соціальних ланок «держава – Міністерство освіти і науки України й підпорядковані йому заклади освіти – науково-дослідні установи – фонди, громадські організації, об’єднання» із властивими їм роллю, статусом, механізмами дій, формами та методами реалізації державної політики в галузі освіти. Основними механізмами розвитку інклюзивної освіти визнано: узгодження законодавства; інформаційно-аналітична та просвітня діяльність;  експериментальне впровадження практики інклюзивного навчання; розробка навчально-методичного забезпечення; створення й організація системи інклюзивної освіти осіб з особливими потребами, підготовки й перепідготовки фахівців.

Біографія автора

Лариса Броніславівна Платаш , Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

кандидат педагогічних наук, доцент

Опубліковано
2024-03-02
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ