УДК 37.013.3: 929:930(045) РОЛЬ І МІСЦЕ БІОГРАФІЧНОГО МЕТОДУ У МЕТОДОЛОГІЇ ПЕДАГОГІКИ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-2-3

Ключові слова: біографічний метод, біографістика, біографічний поворот, біографічна педагогіка, методологія педагогіки, міждисциплінарність, роль і місце

Анотація

У науковій статті розглядається і аналізується біографічний метод педагогіки, визначається його роль і місце у методології педагогіки на основі історико-генетичного підходу і між(крос)дисциплінарного аналізу наукових джерел. Встановлено сучасний феномен значного розширення предметного розгляду біографічного методу соціальними і гуманітарними науками («біографічного повороту») й визнання ними наукової «повноцінності» методу на теоретичному рівні. Це і обумовлює актуальність методологічного усвідомлення біографічного методу як сучасного способу побудови теоретичної і практичної педагогічної діяльності. У статті розкрито навчальні, виховні й освітні можливості біографічного методу для розвитку особистості та його значну роль у реалізації «олюднення знань» принципу гуманізації і гуманітаризації освіти. Визначено, що метод посідає важливе місце серед міждисциплінарних методів педагогіки і має прогностичні перспективи подальшої трансформації у біографічну педагогіку і  інтеграції з біографічною психологією.

Біографія автора

Анатолій Іванович Павленко, Хортицька національна академія

доктор педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-03-02
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ