УДК 373.5.091.2: 94(477)“19/20” НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ШКІЛЬНОЇ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ (КІНЕЦЬ ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТОЛІТТЯ): ІСТОРІОГРАФІЯ НАВЧАЛЬНИХ ВИДАНЬ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-2-1

  • Юлія Петрівна Антибура Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0003-4359-661X
Ключові слова: науково-методичне забезпечення, зміст освіти, історична освіта в Україні, методи навчання

Анотація

Стаття має науково-методичний характер та представляє результати історіографічного
аналізу проблеми науково-методичного забезпечення шкільної історичної освіти в Україні кінця ХХ –
початку ХХІ століття. Поняття «науково-методичне забезпечення» розкрито з позиції сукупності
таких компонентів як навчальні програми, навчальні посібники та підручники, методика викладання
предмету, законодавча та нормативно-правова база. Навчальні видання кінця ХХ – початку ХХІ
століття згруповані у чотири блоки. До першого блоку віднесено загально-методичні педагогічні
дослідження, що стосуються мети та завдань шкільної історичної освіти в Україні. До другого –
дослідження, що описують зміст історичної освіти, оновлення програм та підручників. Третій блок
складають роботи з методики викладання історії в школах. Такі роботи орієнтовані на практичні
аспекти викладання історії, акцентують увагу на структурі та змісті уроків історії тощо. Четвертий
блок праць складають ті, що присвячені дискусіям про мету та зміст історичної освіти. На підставі
історіогрфічного аналізу навчальних видань визначено періодизацію та тенденції розвитку науковометодичного забезпечення шкільної історичної освіти в Україні кінця ХХ – початку ХХІ століття

Біографія автора

Юлія Петрівна Антибура, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

аспірантка

Опубліковано
2024-03-02
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ