УДК 376.3:159.922.763 ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ САМООЦІНКИ У СОЦІАЛЬНО-ДЕПРИВОВАНИХ ПІДЛІТКІВ З ОБМЕЖЕННЯМ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ІНТЕРНАТНОГО ЗАКЛАДУ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-16

  • Костянтин Сергійович Нечипоренко «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 2» Запорізької обласної ради, м. Запоріжжя, Україна https://orcid.org/0000-0001-9501-893X
Ключові слова: самооцінка, соціальна депривація, батьківська депривація, підлітки з обмеженням життєдіяльності, інтернатний заклад

Анотація

У науковій статті представлено результати емпіричного дослідження самооцінки у соціально-депривованих підлітків з обмеженням життєдіяльності в умовах інтернатного закладу. Розкрито цілі та особливості дослідження, визначено експериментальну базу і кількість респондентів, охарактеризовано рівні самооцінки, за якими здійснювався аналіз отриманих даних. Підібрано комплекс діагностичних методик для проведення первинної і повторної діагностик. Здійснено аналіз отриманих середніх показників рівнів сформованості самооцінки у соціально-депривованих підлітків з обмеженням життєдіяльності в умовах інтернатного закладу до і після проведення експериментальної роботи в експериментальних та контрольних групах.

Біографія автора

Костянтин Сергійович Нечипоренко, «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 2» Запорізької обласної ради, м. Запоріжжя, Україна

кандидат психологічних наук, директор комунального закладу

Посилання

Didato, S. V. (2006). The Big Book of Personality Tests. AST: Astrel' (rus).
Hoshovska, D. T., Hoshovskyi, Ya. O. (2015). Behavioral strategies of a deprived child in the context of lost rhodinogenesis. Theoretical and applied problems of psychology. 1 (36), 94–101 (ukr).
Hordiienko, Nataliia (2019). Theoretical and methodological foundations of studying the social resource potential of educational institutions of the boarding type Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work). Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational Rehabilitation Academy‖ of Zaporizhzhia Regional Council. Iss. 1(1). 178–191. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-19 (ukr).
Krasnytska, O. V. (2013). Deprivation as a socio-pedagogical problem. Proceedings. Psychological and Pedagogical Sciences Series (Mykola Gogol Nizhyn State University). NDU im. M. Hoholia, 1, 24–28 (ukr).
Kryvoruchko, T. I. (2015). Features of understanding self-esteem in modern psychological science. Nursing, 4, 19–22 (ukr).
Minev, M., Petrova, B., Mineva, K., Petkova, M., Strebkova, R. (2018). Self-esteem in adolescents. Trakia Journal of Sciences, 16, 2, 114–118. https://doi.org/10.15547/tjs.2018.02.007 (eng).
Orben, A., Tomova, L., Blakemore, S.-J. (2020). The effects of social deprivation on adolescent development and mental health. The Lancet Child & Adolescent Health, 4, 8, 634–640. https://doi.org/10.1016/ S2352-4642(20)30186-3 (eng).
Popeliushko, R. P. (2006). Analysis of the study of the problem of self-esteem formation in student youth. Practical Psychology and Social Work, 7, 72–75 (ukr).
Rudestam, K. (2006). Group psychotherapy. Piter (rus).
Shtyfurak, V. S., Hrynkova, L. M., Hrynkova, O. Yu. (2018). Psychological conditions of formation of adequate self-esteem in junior schoolchildren. Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, experience, problems. TOV «Druk plius». Issue 52, 125–128 (ukr).
Siliavina, Yuliia (2019). The ability of students with special educational needs for successful educational activities as an indicator of the pedagogical rehabilitation system efficiency Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work). Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education. Khortytsia National Educational Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council. Iss. 1(1). 148–158. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-16 (ukr).
Terletska, Yu. M. (2011). Mental deprivation of scientific and pedagogical workers. Scientific Bulletin of Lviv State University of Internal Affairs. Psychological series. LvDUVS. Issue 1, 134–144 (ukr).
Turishcheva, L. V. (2007). Psycho-correctional games in the work of a teacher. Vyd. hrupa «Osnova» (ukr).
Vildhrube, S. O. (2013). The impact of a specific social situation on the self-esteem of adolescents who are in conditions of social deprivation. Problems of modern psychology. Aksioma. Issue 22, 78–88 (ukr).
Zubchenko, O. V. (2008). Relationship between adolescent self-esteem and their sociometric status in the peer group. Practical Psychology and Social Work, 5, 54–57 (ukr).
Опубліковано
2021-06-02