УДК : 378:74 ЗНАЧЕННЯ МЕТОДУ ПРОЄКТІВ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ ФАХІВЦІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА: ІСТОРИЧНИЙ РАКУРС ТА СЬОГОДЕННЯ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-7

Ключові слова: метод проєктів, творче проєктування, творчі проєкти, образотворче мистецтво, фахівець образотворчого мистецтва, вища освіта

Анотація

Оглядова стаття висвітлює сучасні тенденції реформування системи вищої освіти у галузі образотворчого мистецтва. Розкриваються питання зародження та становлення методу проєктів у педагогічній практиці закладів вищої освіти, уточнюється періодизація розвитку та поширення методу проєктів на світовому рівні та у вітчизняній практиці. Розкрито авторське бачення змісту поняття творчої проєктної діяльності та обґрунтовано доцільність її застосування в професійній підготовці фахівців образотворчого мистецтва в закладах вищої освіти. На основі результатів аналізу здобутків світових і вітчизняних вчених у сфері підготовки спеціалістів творчих спеціальностей автором наголошується, що використання проєктування, зокрема творчого проєктування, у професійному навчанні майбутніх спеціалістів образотворчого мистецтва може значно підвищити якість майбутньої професійної діяльності, надасть змогу здобути необхідні знання, вміння та досвід, що актуальні для успішної реалізації в сучасному світі.

Біографія автора

Світлана Вікторівна Давидова , Хортицька національна академія, м. Запоріжжя, Україна

доктор філософії у галузі педагогіки, викладач кафедри дизайну

Посилання

Andreev, Andrey, Tikhonskaya, Natalia (2020). City competition of creative works on improvement of physical demonstration experiment as a form of involvement of student youth in innovative activity Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work). Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education. Khortytsia National Educational Rehabilitation Academy‖ of Zaporizhzhia Regional Council. Iss. 1(2). 55–64. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-2-5 (ukr).
Astreiko, S. Ya. (2006). Creative design of students in technical labor lessons in secondary schools of the Republic of Belarus. Technologic Education. № 2. 16–25.
Vitchynkina, K. O. (2011). Substantiation of clothing design as a creative design and artistic activity. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts. Art history. Architecture, 4, 11–13 (ukr).
Horbenko, O. (2011). The method of projects in the process of music performance training of the future music teacher. Scientific notes of Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Series: Pedagogical sciences, 97, 89–93 (ukr).
Davydova, S. (2018). Project activity as a means of forming professional competence of future teachers of fine arts. Youth and the market, 5 (160), 166–172 (ukr).
Davydova, S. V. (2020). Formation of professional competence of future fine art teachers by means of creative project activity. Thesis for Doctor of Philosophy Degree. Bogdan Khmelnitsky Melitopol state pedagogical university (ukr).
Elkin, M. V. (2005). Formation of professional competence of future teachers of geography by means of project activity : Thesis for the degree of Candidate of Sciences (ukr).
Kolesnikova, I. A. (2005). Pedagogical project work: textbook for higher education institutions. Publishing centre «Academy» (rus).
Kosiak, I. V. (2016). Elements of technical creativity as a basis of project activity of future teachers of professional training in technologies of light industry. Proceedings. Series: Problems of methods of physical-mathematical and technological education, Vol. 3, 9, 96–98 (ukr).
Kurach, M. S. (2016). Theoretical and methodical bases of teaching art design to future teachers of technologies : Thesis for the degree of Doctor of Sciences. (ukr).
Mavrin, Vitalii (2019). Historical and pedagogical dialectics of the development of person life-creation‘s theory and practice in national education in the 16th and early 20th century Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal: Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education―Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council, 2019. Iss. 1(1). 15–28 https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-2 (ukr).
Omelchuk, O. (2014). The use of the method of creative projects in the specialized training of high school students in the artistic processing of materials. Youth and the market,11, 156–161 (ukr).
Panok, T. V. (2016). Development of higher art and pedagogical education in Ukraine in the twentieth century: monograph. Publishing house "Operative printing" Individual entrepreneur Zdorovyi Ya. A. (ukr).
Piddubna, O. M. (2008). Pedagogical bases of professional training of future teachers of fine arts. Pedagogy and psychology of vocational education: scientific and methodical journal, 5, 106–110 (ukr).
Sotska, H. I. (2013). Aesthetic and professional competence of the future teacher of fine arts. Problems of education: a collection of scientific works, Vol. 2, 77, 233–238 (ukr).
Sotska, H. I. (2008). Preparation of future teachers of fine arts for teaching art designing to secondary school students. Extended abstract of candidate’s thesis. (ukr).
Shevchenko, A. I. (2017). Methods of teaching artistic design to future design professionals. Thesis for the degree of Candidate of Sciences. (ukr).
Shevchenko, I. (2010). Pedagogical design and its components. Kirovograd State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Series: Pedagogical sciences, 91, 256–260 (ukr).
Standard of higher education in the specialty 023 "Fine arts, decorative arts, restoration": order of the Ministry of Education and Science of Ukraine from 24.05.2019 № 725.
BlinkLearning (2019). 8 methodologies that every 21st century teacher should know. https://www.realinfluencers.es/en/2019/05/09/8-21st-century-methodologies/. (eng).
Ciprеs, A. P. & Habib, M. (2014). New Teaching Methods: Merging «John Dewey» and «William Heard Kilpatrick» Teaching Techniques. Proceedings of the 2014 Federated Conference on Computer Science and Information Systems. 803–808 (eng).
Dewey, J. (1986). Experience and education. The Educational Forum. Vol. 50, 3, 241–252 (eng).
Knoll, М. (1997). The Project Method: Its Vocational Education Origin and International Development. Vol. 34, 3 (eng).
Project Method (2013). Teaching of History. URL : http://freenaleen.blogspot.com/2013/12/project-method.html. (eng).
Опубліковано
2021-06-01