УДК: 376-056.264:159.922.76 КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК УМОВА СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-15
Анотація
У науково-оглядовій статті розглядається проблема комунікативної компетентності дітей з порушеннями мовлення в інклюзивному закладі дошкільної освіти. Авторами розкривається взаємозалежність комунікативної компетентності та соціалізації дитини з порушеннями мовлення в інклюзивному закладі дошкільної освіти. Визначається взаємозалежність комунікативного розвитку дошкільника та соціальної адаптованості.
Акцентовано увагу на необхідності використання корекційної роботи в інклюзивному закладі дошкільної освіти, що безпосередньо пов’язана з розвитком комунікативної компетенції дошкільника з порушеннями мовлення, яка має позитивно вплинути на процес адаптації до нових соціальних умов.
Посилання
Bekh, I. D. (1998). Personal-orientededucation: educational and methodological manual : IZMN (ukr).
Bohush, A. M., Varianytsia, L. O., Havrysh, N. V., Kurinna, S. M. &Pechenko, I. P. (2006). Children and society: Peculiarities of socialization of children of preschool and primary schoolage: Monograph : Alma-mater (ukr).
Bozhovich, L. Y. (2008). Personality and its formation in childhood: Piter (rus).
Chernykh, L. A. (2012). Peculiarities of business communication culture of an individual. The oretical and Applied Problems of Psychology. № 2 (28) (ukr).
Danby, Susan J. (2002). The communicative competence of young children. Australian Journal of Early Childhood. № 27 (3) 25–30 (eng)
Gribova, O. E. (1995). To the problem of analysis of speech communication in children with speech pathology. Defectology. № 6. 7–16. (rus)
Havrysh N., Reipolska O. atol. (2018). Socialization of children of seniorpreschool agein preschool education en stitutions: monograph : Imeks-LTD (ukr).
Kapitsa, S. S. (2009). The concept of social adaptation in sociology. Bulletin of the Chuvash University № 4 (rus).
Kolupaieva A. A., Taranchenko O. M. & Bilozerska I. O. atol. (2012). Basics of inclusive education: teachingmethodologicalmanual : A. S. K. (ukr).
Konopliasta, S. Yu. &Sak, T. V. (2010). Log opsychology: a textbook for higher education students : Kyiv. (ukr).
Martynenko, I. V. (2017). Psychological foundations of the formation of communicative activityins enior preschool children with systemic speech disorders. The sis for the degree of Doctor of Psychological Sciences (ukr).
Palasevych I. (2017). Communicative competence of educator sofpreschool age children. Human studiesstudios. Series "Pedagogics", 4/36 (2), 220–229 (eng).
Panchenko, T. L. (2014). Peculiarities of socialand psychological adaptation of children with speech disorders. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 19. Remedial pedagogy and special psychology. Iss. 27 149–152 (ukr).
Panfilova, A. P. (2007). The oryand practice of communication : Akademiia (rus).
Sobotovych, Ye. F. & Tyshchenko, V. V. (2004). Program requirements for remedial training on speech development in seniorpreschool children with intellectual disabilities. : Aktualna osvita (ukr).
Solovieva, L. H. (1996). Features of the communicative activity of children with general under development of speech. Defectology. № 1. 62–66 (rus).
Taran, O. V. & Salionovych, M. O. (2021). Features of psychological adaptation to school of first-graders with speech disorders in inclusive educational environment. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. SocialWork) : scientificjournal : Publishing house of the Municipa lInstitution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitationa lAcademy of Zaporizhzhia Regional Council. Iss. 1(4). 144–156. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4-13 (ukr).
Volosovets, T. V &Kutepova, E. N. (2011). Inclusive practicein preschool education : MOZAIKA – SYNTEZ (ukr).