УДК: 378.018.8 КРИТЕРІАЛЬНО-ПОКАЗНИКОВА БАЗА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ-ЛОГОПЕДІВ

DОІ:https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-15

  • Наталія Володимирівна Савінова Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського м. Миколаїв https://orcid.org/0000-0003-2617-8221
  • Марія Ігорівна Берегова Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського м. Миколаїв https://orcid.org/0000-0003-4784-4465
  • Катерина Максимівна Кутержинська Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського м. Миколаїв https://orcid.org/0000-0001-6169-2168
Ключові слова: технологія, інноваційні технології, компетентність, професійна культура, вчитель-логопед

Анотація

У науковій статті представлено результати пошукової роботи з аналізу технологічного аспекту формування професійної культури майбутніх вчителів-логопедів. На підставі проведеного опитування здобувачів вищої освіти, в якому взяли участь 135 студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти, виокремлено складові критеріально-показникової бази формування професійної культури майбутніх вчителів-логопедів. Для організації діагностичного процесу була використана технологія «S.T.A.R.» (S – ситуація,T – задача, A – активні дії, R – результат), яка дозволяє структурувати виявлені знання, уміння та навички респондентів, розподіливши їх за компонентами (професійна культура, особистісна культура, моральна культура).

Біографії авторів

Наталія Володимирівна Савінова, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського м. Миколаїв

доктор педагогічних наук, професор

Марія Ігорівна Берегова, Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського м. Миколаїв

кандидат педагогічних наук

Катерина Максимівна Кутержинська, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського м. Миколаїв

старший лаборант

Посилання

Corbet J. (1999). Inclusive education and school culture. International Journal of Inclusive Educaition. Vol. 3, No. 1. 53–61. URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/136031199285183 (дата звернення: 17.08.2018) (eng).
French N. & Chopra R. (2006). Teachers as Executives Theory Into Practice. 2006. V. 45. № 3. 135–145 (eng).
Mattson E.-H. & Hansen A.-M. (2009).Inclusive and exclusive education in Sweden: principals opinions and experiences European Journal of Special Needs Education. Vol. 24. №. 4. 34–56 (eng).
Muzychko L. V., Shkaraputa L. M. & Morozov S. V. (Eds). (2019).Dictionary of foreign words : Naukova Dumka Publishing. 98–101 (ukr).
MykhaylichenkoM. V. &RudykYA. M. (2016).Educational techniques: textbook. Kyiv: «KOMPRYNT» Publishing (ukr).
Mykhaylova L. M., Pahava O. V., Pronina O. V. (Eds). (2020).Dictionary of terms and notions of contemporary education. General editorL. M. Mykhailova. Sievierodonetsk (ukr).
MyronovaS. (2003). Conceptual bases of training teacher-defectologists for remedial work in special establishments. Bulletin of Lviv University. Pedagogical series. Issue. 17. 19–24 (ukr).
Nechyporenko Valentyna & YastrebovaValentyna (2019). Development of professional readiness of education managers for systemic organization of inclusive educationScientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal. Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council. Iss. 1(1). 104–121.https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-11 (ukr).
Nichuhovska, L. I., Nikolenko, L. M. (2020). Development of inclusive competencies in future special education teachers when studying for Master's degree Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal. Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council. Iss. 2(3). 109–118.https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-11 (ukr).
OhiienkoO. I., KaliuzhnaT. H., KrasylnykYU. S., MiltoA. O., RadchenkoYU. A., HodlevskaK. V. &Kobiu YU. M. (2015). Innovative pedagogical techniques : manual. Kyiv. Institute of Pedagogical and Adult Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine (ukr).
PakhomovaN. H. (2017). Motivation as a basis for the formation of integrative knowledge in the process of professional training. Psychology and personality. № 1 (11). 223–236 (ukr).
Peters S. J. (2003).Inclusive education: achieving education for all by including those with disabilities and special education needs Disability group. The World Bank. (eng).
SavinovaN. V. &BerehovaM. I. (2021). Didactic and practical training of future correctional teachers to work in an inclusive educational space : monograph : PublishingHouse «Helvetyka» (eng).
SavinovaN. V. (2018). Problems of training future teachers-speech therapists to work in the conditions of developmental active-game environment.Scientific Bulletin ofSukhomlynsky Mykolaiv National University. Pedagogical Sciences : Sukhomlynsky Mykolaiv National University. № 3 (62). 283–285.
SeredaI.V., SavinovaN.V., StelmakhN.V. &BiliukO.H. (2019). Determining the formation levels of information and communication competence in secondary school teachers. Information technologies and teaching aids. Volume 74 № 6. 56–70. https://doi.org/10.33407/itlt.v74i6
ShevtsovA. H., LastochkinaO. V. &NykonenkoN. V. (2020). Training of special education teachers in Ukraine and abroad in the conditions of distance learning.InformationTechnologiesandLearningTools, № 3, 240–261 (ukr).
SuprunD. M. (2018). Theory and practice of professional training of psychologists in the field of special education. Thesis for the Degree of the Doctor of Pedagogical Sciences : National Pedagogical Dragomanov University (ukr).
SynovV. M. &SheremetM. K. (2015).The main trends in the modernization of the training of correctional teachers in terms of reforming the education sectorPedagogical sciences: theory, history, innovative techniques : scientific journal / Ministry of Education and Science of Ukraine, Sumy Makarenko State Pedagogical University. № 7 (51). 390–396 (ukr).
TaranO. P., BabychN. M., SuprunH. V., MelnichenkoT. V., KibalnaK. O. (2017).Innovative application of the case-study method in the professional training of future specialists in special education (speech therapists). Current issues of correctional education (pedagogical sciences).Issue № 9. 251–268 (ukr).
Опубліковано
2022-04-28