УДК: 376.42 ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОГО ПРОЦЕСУ ДЛЯДІТЕЙ З СИНДРОМОМ ДАУНА НА РІЗНИХ ВІКОВИХ ЕТАПАХ ЇХНЬОГО РОЗВИТКУ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-16

Ключові слова: синдром Дауна, корекційно-розвитковий процес, особливості психофізичного розвитку, спеціальна освіта, інклюзивна освіта, раннє втручання

Анотація

У оглядовій статті досліджена вертикальна структура державних реабілітаційно-освітніх установ з позиції надання ними реабілітаційних та освітніх послуг дітяміз синдромом Дауна на всіх вікових етапах їхнього розвитку. На основі детального аналізу психомоторного профілю дітей з синдромом Дауна та виділення сильних і слабких сторін їхнього розвитку представлено авторське бачення щодоособливостей організації психолого-педагогічного супроводу дітей різного віку окресленої категорії упроцесі корекційно-розвиткової роботи

Біографія автора

Тетяна Андріївна Саєнко, Хортицька національна академія м. Запоріжжя

викладач

Посилання

Bondar, V. I. (2011). Inclusive education as a socio-pedagogical phenomenon. Native school. 3rd edition. 10–14 (ukr).
Chebotarova, O. V., Hladchenko, I. V.& Lishchuk, N. I. (2018). A child with Down syndrome : «Ranok» Publishing, «Kenhuru» Publishing(ukr).
Haiash, O. V. (2014). Tips for teachers on teaching children with special educational needs in a classroom with inclusive education: guidelines: ZIPPO (ukr).
Kolupaieva, A. A. & Taranchenko, O. M. (2019) Teaching children with special educational needs in an inclusive environment: a textbook : «Ranok» Publishsing, «Kenhuru» Publishsing (ukr).
Kovtun, R. A. (2011). Psychological features of manifestations of communicative abilities in children aged 6-11 with Down syndrome: abstract of thesis for the degree of the Candidate of Psychological Sciences: 19.00.08 (ukr).
Kukuruza, H., Kyrylova, O., Kashina-Iarmak, V. & Kovtun O. (2014). Medical and psychological support of young children with Down syndrome: guidelines : National Academy of Medical Sciences of Ukraine (ukr).
Maksymenko, O. A. & Kubitskyi, S. O. (2018). Socio-pedagogical work with children with Down syndrome in preschool education. Scientific journal «Humanities: Pedagogy, Psychology, Philosophy». Issue 291. 174–178 (ukr).
Myronova, S. P. (2016). Pedagogy of inclusive education: a textbook : Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University(ukr).
Nechyporenko, V. V. & Yastrebova, V. Ya. (2019). Development of professional readiness of education managers for systemic organization of inclusive education. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal / [editorial board : V. Nechyporenko (chief editor) and others]. Zaporizhzhia : Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council, Iss. 1(1). 104–122. DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-12 (ukr).
Pakhomova, N. H. (2019). Methodological bases for the formation of nonverbal communication in preschool children with Down syndrome. Contemporary Issues of Speech Therapy and Rehabilitation. 91–94 (ukr).
Savytskyi, A. M. (2012). Features of early development of children with Down syndrome. Collection of Scientific Works of Kamianets-Podilskyi State University: Socio-pedagogical series. Issue 20. 178–185 (ukr).
Stashuk, O. (2018). Social practice as a rehabilitation component of integration of young children with special needs into societyThe Pedagogical Process: Theory and Practice. Scientific journal. Edelweiss Publishing Company LLC. № 1–2 (60–61). 168–177. https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.1-2.168177 (ukr).
Suprun, M. A. & Shevchenko, V. M. (2018). Development of special education in independent Ukraine. Education of People with Special Needs: Ways of Development. Scientific and methodological collection. Issue 14. 164–174 (ukr).
Susan J. Skallerup. (2008). Babies with Down Syndrome: A New Parents' Guide: 3rd Edition. Bethesda, MD: WoodbineHouse (eng).
Synov, V. M., Sheremet, M. K., Rudenko, L. M. & Shulzhenko, D. I. (2016). Educational and psychological integration of schoolchildren with psychophysical disorders in modern conditions of Ukraine. Current Issues of Correctional Education Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University. Collection of scientific works. 323–344 (ukr).
Опубліковано
2022-04-28