УДК: 376-053.5-056.264:81’233 КОРЕКЦІЯ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ ЗАСОБАМИ КАЗКОТЕРАПІЇ

DOI :https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-13

  • Юлія Володимирівна Пінчук Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-6490-715X
  • Юлія Володимирівна Марченко Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-5658-9630
Ключові слова: зв’язне мовлення, тяжкі порушення мовлення, діти дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення, засоби казкотерапії

Анотація

У науково-методичній статті розкривається питання використання методу казкотерапії в логопедичній роботі з формування зв’язного мовлення в дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення. Розкрито поняття «зв’язне мовлення», значення повноцінного розвитку зв’язного мовлення для особистісного зростання дитини, для підготовки її до школи. Описано труднощі, які зазнають діти із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ) у ході розвитку зв’язного мовлення в період дошкільного дитинства. Розкривається сутність впливу казки і казкотерапії на емоційно-вольову, особистісну та пізнавальну сферу дітей. Завдяки казці педагоги здійснюють моральне виховання дітей, розвивають їхні творчі здібності. Аргументовано значущість казкотерапії для ефективного вирішення проблеми логопедичної корекції різних порушень мовлення. Значний потенціал має казкотерапія для формування зв’язного мовлення у дітей із ЗНМ. У статті описані корекційні логопедичні завдання, які можна вирішити в процесі казкотерапії. Розглядаються прийоми та види роботи з елементами казкотерапії, які рекомендуються використовувати логопедам на заняттях з розвитку зв’язного мовлення з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення.

Біографії авторів

Юлія Володимирівна Пінчук, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

кандидат педагогічних наук

Юлія Володимирівна Марченко, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

магістрантка

Посилання

Antonova, L. &Voronkova, L. (2014). Speech development: for children of preschool age:KrainaMrii (ukr).
Bohush, A. M. &Havrysh, N. V. (2019). Speech development of children of the fourth year of life: teaching method. manual : Genesis. (ukr).
Havrysh, N. V. (2011). Development of language and creative activity in preschool childhood. Pedagogical education and science. № 12. 17–21 (ukr)
Dzyuba, L. V. (2016). Logotales as a way to correct and develop speech in preschoolers. Interactive newspaper ISSUE No 68, December URL : http://io.nios.ru/articles2/85/10/logoskazki-kak-sposob-korrekcii-i-razvitiya-rechi-u-doshkolnikov (rus).
Fesyukova, L. B. (2006). Raising with th help of a fairy tale (rus).
Havrysh, N. V. (2011). Development of language and creative activity in preschool childhood. Pedagogical education and science. № 12. 17–21 (ukr).
Gaidukova, Y. (2021). Fairytale therapy, forms and methods of organization in the preschool educational institution URL : https://www.uchmet.ru/library/material/707500/182371/(rus)
Hrydkovets, L. (2013). Let's overcome difficulties together with the child. Fairy tale therapy for children's problems :Lviv : Redemptorist’s Monastery (ukr).
Levina, R. E. (2013). Characteristics ofGSU in children. Fundamentals of the theory and practice of speech therapist : Logos. 67–85 (rus).
Povalyaeva, M. A. (2014). Development of the creative potential of older preschoolers with speech disorders when mastering a coherent monologue speech based on plot drawings of environmental topics. Speech therapy today. No. 4. 33–36.(rus).
Savvidi, M. I. &Cherepkova, N. V. (2016). Application of fairy tale therapy in the correction of speech disorders in preschool children Scientific-methodological electronic journal "Concept". Vol. 11, 1366–1370. URL : http://e-koncept.ru/2016/86293.htm (rus).
Shapochka, K. A. &Bürkle, N. (2020). The specifics of training future educators for work in an inclusive educational environment Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal. Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council. Iss. 2(3). 118–128 https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-12(ukr).
Shorokhova, O. A. (2006). We play a fairy tale. Fairy tale therapy and classes for the development of coherent speech of preschoolers : TC Sphere (rus).
Sheremet,M. K., Tarasun, V. V. &Konopliasta, S. Yu. and others (2015). Speech therapy / a textbook, 3rd ed., Revised and expanded : Word (ukr).
Tkachenko, T. A. (2008). Program : Development of coherent speech among preschoolers of 4–7 years of age : Juventa(rus).
Zinkevich-Evstigneeva, T. D. (2010). Forms and methods of working with fairy tales: technologies of the Institute of Fairy Tale Therapy : Speech(rus).
Опубліковано
2022-03-25