УДК: 378:001.891-047.36(045) НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

DOI :https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-6

  • Іван Олексійович Степанець Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0003-0600-4398
  • Тамара Вячеславівна Отрошко Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0003-4782-1079
Ключові слова: науково-методична робота, підвищення кваліфікації, освітній процес, зміст і форми НМР, науково-методична компетентність, діагностика

Анотація

У науково-методичній статті висвітлено теоретичні та прикладні аспекти ролі і місця науково-методичної роботи у педагогічному закладі вищої освіти як засобу підвищення кваліфікації (професійного зростання) науково-педагогічних працівників.На підставі результатів аналізу наукової літератури та узагальнення досвіду Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» та Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії визначено сутність науково-методичної роботи викладачів та її спрямованість як складової освітнього процесу у педагогічному ЗВО.Узагальнено наукові напрацювання і досвід, що дозволили представити у вигляді структурно-логічних схем системи науково-методичної роботи та формування і розвитку науково-методичної компетентності педагога у педагогічному ЗВО.Визначено чинники та вимоги, що впливають на рівень і якість НМР як засобу розвитку професійної майстерності педагогів, формування їх  науково-методичної компетентності. Окреслено коло питань, вирішення яких надає науково-методичній роботі прогресивного (інноваційного) характеру, що підвищує її потенціал як засобу розвитку ЗВО вцілому і кожного педагога окремо.Виокремлено ключові параметри, критерії та етапи діагностики науково-методичної роботи.

Біографії авторів

Іван Олексійович Степанець, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

кандидат педагогічних наук, доцент

Тамара Вячеславівна Отрошко, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

кандидат педагогічних наук, професор

Посилання

Babanskyi Yu. (Ed.). (1970). Methodical work at school: organization and management: Pedagogy (rus)
Bondar V. &Shaposhnikova I. (2006). Management of the formation of professional competence of teachers. Education and management. V. 9, 2, 20–27 (ukr)
BorovaT. (2011). Theoreticalbasesofadaptivemanagementofprofessionaldevelopmentofacademic staff ofhighereducationalinstitution: Company SMIT (ukr)
Fitsula, M. (2003). Introduction to pedagogical profession. Educational Book Bohdan (ukr).
Karamushka, L. (2003). Psychology of management :Milenium. (ukr).
KlokarN. (2011). Managementofprofessionaldevelopmentofeducatorsintheconditionsofpostgraduateeducationoftheregiononthebasisofdifferentiatedapproach. (Abstract of Doctor’s thesis) (ukr)
Kohorod N. (2005). Management of the system of scientific and methodical work in technical schools :Porohy (Rapids) (ukr)
Komarenko, N. (1997). Forms of organization of methodical work in the gymnasium (Abstract of candidate’s thesis, Ushynskyi South-Ukrainian State Pedagogical University). (ukr).
Malykhina,V. (2005). Organizationalandmethodicalsupportforthemanagementofinnovativeactivitiesofsecondaryschoolsin a largecity. (Abstract of Candidate’s thesis) (ukr)
Ministry of Education and Science of Ukraine (2021). Some issues of professional development of academic staff. https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/5fd/8e5/df0/5fd8e5df039fc332033916.pdf (ukr).
Nichuhovska, L. I. &Nikolenko, L. M. (2020). DevelopmentofinclusivecompetenciesinfuturespecialeducationteacherswhenstudyingforMaster'sdegreeScientificJournalofKhortytsiaNationalAcademy. (Series: Pedagogy. SocialWork) : scientificjournal. PublishinghouseoftheMunicipalInstitutionofHigherEducationKhortytsiaNationalEducationalandRehabilitationAcademyofZaporizhzhiaRegionalCouncil. Iss. 2(3). 109–118. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-11 (ukr).
PometunO. (2005). Competenceapproach–themostimportantreferencepointforthedevelopmentofmoderneducation. Native school, 1, 29–31 (ukr)
SokolovaI. (2001). Technology of organization of methodical work in higher education institutions. Pedagogical technologies in continuing pedagogical educationї, 441–442 (ukr)
Spodin, A. (2004). Lifelong learning is the right to live tomorrow. Image of modern educator, № 1, 3–6. (ukr).
Stepanets, I. (2015). Relationshipbetweeneducationalandscientificpotentialinthecontextofscientificandmethodicalworkofpedagogicalhigher education institutions, Scientific notes of the department of pedagogy.ХХХVIII. 248–256. (ukr).
Sydorenko, O. (1997). Organization of educational-methodical work with secondary school teachers. KhSPU. Maidan. (ukr).
Upatova I. (2018). Methodical preparation of the future teacher: theory and practice : DISA PLIUS (ukr).
Vasylenko N. (2013). Scientific-methodic work at school:Osnova (Basis) (ukr).
VitchekoA. (2011). Theoreticalandtechnologicalprinciplesofmethodicalworkinhighereducationinstitution]. Bulletin of Ivan Franko Zhytomyr State University. Pedagogical sciences. 60, 34 (ukr)
VoloshchukI. (2010) Formationofreadinessoftheyoungteacherofphysicalandmathematicaldisciplinesforinnovativeactivityinthesystemofmethodicalworkofschool (Abstract of Candidate’s thesis). (ukr)
Yehorova, V. (2011). Developmentofkeycompetenciesofacademic staffinthesystemofmethodicalworkof a highereducationalinstitution (Candidate’s thesis) (ukr).
Yurchenko, V. (2004). Higher education psychology. KSU (ukr).
ZhernosekI. (2000). Scientificandmethodicalworkineducationalinstitutionsofthegeneralsecondaryeducationsystem. (ukr)
ZubkoA. (2002). Organizationalandpedagogicalconditionsforimprovingtheeducationalprocessinthesystemofprofessionaldevelopmentofteachers.(AbstractofCandidate’sthesis). (ukr)
Опубліковано
2022-03-24