УДК378.016:[378.4:37]477«192/193 БРИГАДНО-ЛАБОРАТОРНИЙ МЕТОД НАВЧАННЯ І СТУДЕНТСТВО ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УСРР (СЕРЕДИНА 20-Х – ПОЧАТОК 30-Х РР. ХХ СТ.)

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-1

  • Олександр Борисович Комарніцький Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0003-3021-6550
  • Людмила Миколаївна Комарніцька Навчально-реабілітаційного закладу вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний університет» https://orcid.org/0000-0002-6742-8314
Ключові слова: бригадно-лабораторний метод навчання, студенти, інститут, ланка, заняття

Анотація

У науковій статті йдеться про впровадження у педагогічних закладах вищої освіти бригадно-лабораторного методу навчання. Автори зазначають, що чимало студентів на перших порах стримано зустріли оновлення методичної складової. Керівні партійні і державні владні органи, на які було покладено відповідальність за реалізацію цього методу, використавши різноманітні засоби пропаганди, переконували молодь, що сам хід освітнього процесу вимагав впровадження активних методів навчання. Нова методика сприяла  розвитку в студентів навичок самостійності, привчала їх до самоконтролю та врахування своїх сил, розуміння й усвідомленої реалізації мети роботи. Серед недоліків цього методу – скорочення теоретичних курсів, поверхневе вивчення програмного матеріалу, застарілі й часто не уніфіковані системи оцінювання знань молоді, послаблення її індивідуальної відповідальності за свою роботу.

Біографії авторів

Олександр Борисович Комарніцький, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Доктор історичних наук, професор

Людмила Миколаївна Комарніцька, Навчально-реабілітаційного закладу вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний університет»

кандидат філологічних наук, учений секретар

Посилання

Abakumov, А. А., Kuzin, N. P., Puzyrev, F. I. &Litvinov, L. F. (Eds). (1974). PubliceducationintheUSSR.Comprehensive school: sb. dokumentov. 1917–1973. : Pedagogika (rus).
Academic experience of the team "Take and Leave" for the 1924–1925 academic year.(1925). Notes of the Nizhyn Institute of Public Education. Nizhyn. 4–5, 142–204 (ukr).
Antoniuk, T. (2012). Features of the development of higher education in Ukraine in the 1920s – 1930s of the XXth century. Ukrainian Studies Almanac: collection of papers. 8. 198–201 (ukr).
Bieliaiev, Yu. I., Mishukov, О. V., FediaievaV. L.&Samsakova, І. V. (2007). Kherson State University: historysketch (1917–2007) : Kherson State University. (ukr).
Bystrov, M. A. (1974). Leading role of the CP(b)U in the field of higher education during the construction of socialism (1917–1937). Kharkiv : Vyshcha shkola (ukr).
Central State Archive of the highest authorities and administration of Ukraine (ukr).
Hohokhiia, N. T., Hjlovko, V. V., Hudz, V. V. et al. (2012) Ukrainian Soviet society of the 30s. XX century: sketches of everyday life : Institute of History of Ukraine (ukr).
Hurvych, T. (1935). On the work of the language and literary department. For the Bolshevik cadres. Zhytomyr. 1, 3 (ukr).
Ivantsova, N. I. (2008). Development of professional workers' education on the job: Extended abstract of candidate’s thesis : V. N. Karazin Kharkiv National University (ukr).
Kazannikova, O. V.(2020). Use of workshop technology in practical training for future social care teachers in terms of professional activity.Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal / [editorial board : V. Nechyporenko (chief editor) and others]. Zaporizhzhia : Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council, Iss. 1(2). 126–136. DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-2-13 (ukr).
Kim, M. (1955). Communist Party – organizer of the cultural revolution in the USSR. : State Publishing House of Political Literature. (rus).
Komarnitskyi, O. B. (2017). Students-teachers on the modernization of higher education in Soviet Ukraine in the 1920s-1930s. O. M. Zavalniuk (Ed.). : TOV «Drukarnia «Ruta» (ukr).
Korzh, L. V. (1999). History of formation and development of Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko. Sumy: Sumy State Pedagogical University (ukr).
Kurnosov, Yu. O., Bondar, A. H. (1964). In education and work: training of intellectuals in the UkrainianSSR. Kyiv: Naukova dumka (ukr).
Kuzmichova, V. A. (2000). Musical education of students of pedagogical educational institutions of Ukraine (1917-1933).Extended abstract of candidate’s thesis.: H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University (ukr).
Lypynskyi, V. V. (2000). Formation and development of a new education system in the USSR in the 1920s. Donetsk: RVA Donetsk State Technical University (ukr).
Maiboroda, V. K. (1992). Higher pedagogical education in Ukraine: history, experience, lessons (1917–1985 rr.): Lybid (ukr).
Maliar, S. (1930). Terrible consequences of the second quarter.Student of revolution. 16, 31 (ukr).
Mashkin, An. (1926). Year of work according to the Dalton plan. Student of revolution. 2, 15–17 (ukr).
Mazyrko, V. (1924). Regular tasks (Kherson INO). Student of revolution, 8–9, 45–46 (ukr).
Miroshnychenko, M. I. (1993). Higher School of Soviet Ukraine in 1920-1928: problems of development, experience, lessons.Extended abstract of candidate’s thesis. : Taras Shevchenko National University of Kyiv (ukr).
New active methods of work are neglected. (1930). Student of revolution 8, 38 (ukr).
On curricula and the regime in higher education and technical schools: Resolution of the CEC of the USSR. (1932). Student of revolution. 27, 2–7 (ukr).
Personnel problem is the central problem. Party and government decrees and guiding articles on higher, primary and secondary schools. (1932). B.m.: Partvydav «Proletar». (ukr).
Pichov, V. I (Ed.). (1967). Higher School of the Ukrainian SSR for 50 years : Kyiv State university (ukr).
Resolutions and Proposals of the II All-Ukrainian Conference to the Proletstud. (1927). Student of revolution. 1, 93–100 (ukr).
Resolutions of the 1st All-Ukrainian Meeting of Proletarian Students. (1925). Student of revolution. 7, 63–74 (rus).
Resolutions of the 1st All-Union Conference of Proletstud. (1925). Student of revolution. 7, 77–78 (rus).
Riappo, Ya. P. (1927). Public education in Ukraine during the ten years ofrevolution. Kharkiv (ukr).
Savchuk. (1924). In the forge of red teachership. Soviet Volyn, 96 (268), 3 (ukr).
Shmidt, O. (1929). Higher educational institutions in the USSR. The Great Soviet Encyclopedia (Vol. 14) : AO"Sovetskaia enciklopedija" 32–36 (rus).
Siropolko, S. (2001). Public education in Ukraine during the Soviet occupation [Public education in Soviet Ukraine. Varshava, 1934]. History of education in Ukraine: Naukova dumka. 647–883 (ukr).
State Archive of Khmelnytsky Region (ukr).
State Archive of Zhytomyr Region (ukr).
Stavropoltseva, S. V. (2017). Laboratory and team training: traditions and innovations. Pedagogy: traditions and innovations: proceedings of VIII International science conference.: OOO "Buk". 14–19 (rus).
Yasnytskyi, H. I. (1965). Development of public education in Ukraine(1921–1932): Kyiv University Publishing Center (ukr).
Yevsieiev, О. І., Husieva L. V.& Klymnyk O. V. (Eds.). (1960). Cultural construction in the Ukrainian SSR. The most important decisions of the Communist Party and the Soviet government. 1917–1959 : USSR state publishing house for political literature (ukr).
Zotin, M. (1926). Pedagogical education in Ukraine. Kharkiv : Derzhavne vydavnytstvo Ukrainy (ukr).
Опубліковано
2022-03-24
Розділ
Загальна педагогіка та історія педагогіки