УДК 37.012:001.891(045) ФЕНОМЕН ПРОГНОСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У НАУКОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-8-17

Ключові слова: прогностична компетентність, прогноз, прогнозування, компетентність, компетенція, майбутній учитель початкових класів

Анотація

У науково-оглядовій статті розкрито сутність на структуру прогностичної компетентності; презентовано бачення авторки щодо алгоритмізації формування прогностичної компетентності вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти. Цей алгоритм включає шість етапів, кожний з яких якісно впливає на розвиток складових компетентності майбутнього вчителя початкових класів, як-от: (1) ознайомлення з теоретичними основами прогнозування, (2) освоєння практичних методів прогнозування, (3) використання прогнозування в освітньому процесі, (4) оцінка та аналіз ефективності прогнозування, (5) практична реалізація прогнозів у професійній діяльності, (6) тривале систематичне підвищення рівня компетентності в галузі прогнозування.

Біографія автора

Галина Юріївна Гудачок , Мукачівський державний університет м. Ужгород

здобувачка третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти

Посилання

Borysov, V. V., Lupinovich, S. M. (2020). The study of the relationship between the levels of reflexivity and indicators of self-actualization among future primary school teachers in higher education institutions. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal: Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council, Iss. 1(2). 101–111. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-2-10 (ukr).
Bunas, A. A. (2015). Prognostic competence as a socially significant property of an individual when showing a tendency to risky behavior. Bulletin of Odessa National University. Psychology. Vol. 19. No. 2. 52–61 (ukr).
Constant, T. & Kineshova, A. (2015). Pedagogical conditions for the formation of prognostic competence of future Masters of primary education. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies. Iss. 7(51). 124–130 (ukr).
Dictionary of the Ukrainian language: in 11 volumes (1977). Vol. 8, 152. http://sum.in.ua/s/proghno (date of access: 18.01.2023) (ukr).
Halushchak, M. P., Halushchak, O. Ya. & Kuzhda, T. I. (2021). Forecasting socio-economic processes: a study guide for economic majors : Entrepreneur Palianytsia (ukr).
Hladush, V. (2019). Formation of diagnostic and prognostic competence of Masters of special education. Scientific and Practical Journal: Ukraine. Health of the nation. Iss. 2. 7 (ukr).
Lisovyi, V. S. (2010). Knowledge. Encyclopedia of Modern Ukraine / Ed. : I. M. Dziuba, A. I. Zhukovskyi, M. H. Zhelezniak [et al.] https://esu.com.ua/article-16856. (ukr).
Professional standard for the professions «Teacher of primary classes of a general secondary education institution», «Teacher of a general secondary education institution», «Teacher of primary education (with junior specialist diploma)». Order of the Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine No. 2736. (2020). https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv (ukr).
Puzikov, D. (2018). Educational and methodical literature as a means of forming prognostic competence of a modern teacher. Problems of Contemporary Textbook. Iss. 21. 358–371 (ukr).
Safronova, H. V. (2014). The concept of «professional competence» in scientific literature. Scientific Review. № 6. 131–137 (ukr).
Sevastiuk, M. S. (2001). Formation of prognostic knowledge and skills in students of pedagogical faculties (Specialty «Initial Education»): abstract of thesis for the degree of Candidate of Ped. Sciences : 13.00.09. : National Pedagogical Dragomanov University (ukr).
Shahar V. (2007). Modern explanatory psychological dictionary : PRAPOR Publishing. (ukr).
Shynkaruk V. I. (Ed.) (2002). Philosophical encyclopedic dictionary: encyclopedia / NAS of Ukraine, H. Skovoroda Institute of Philosophy: Abrys Publishing (ukr).
Sushchenko, L. (2023). Actualities of the problem of the formation of predictive activities of future pre-school teachers. Pedagogy and Education. № 140. С. 163–165 (eng).
Veretenko, T. H. (2012). Formation of competences of future social teachers in the process of professional training. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. № 104, 60–62 (ukr).
Опубліковано
2023-06-08