УДК 37.091.313:37.018.43 ПРОЄКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-8-12
Анотація
У науково-методичній статті порушуються проблеми дистанційної освіти, зокрема, забезпечення її ефективності у контексті застосування компетентнісно/особистісно зорієнтованих технологій. Проаналізовано сутність дистанційної освіти та чинники, що знижують її ефективність в умовах сучасних реалій та викликів часу. Зосереджено увагу на практиці формального застосування інноваційних технологій, до яких відносено проєктні, що характеризуються невідповідністю форми та змісту (інноваційна форма та традиційно інформативно-репродуктивний спосіб організації навчальної діяльності у її контексті). Також у статті запропоновано авторську модель організації проєктного навчання в системі дистанційної освіти та описано алгоритми її реалізації з орієнтацією на критерії компетентнісної освіти та умови дистанційного навчання.
Посилання
Bazhenkov E., Dubovik O. & Berezhna T. (2022). Education of Ukraine under wartime conditions. Informational and analytical collection. 358 р. URL: http://surl.li/cxswm (ukr).
Bekket, H. & Sleiter, T. (2005). The project framework : a tool for language, content, and skills integration / ELT Journal. Vyp. 59. № 2. 108–116 (eng).
Bohachkov, Y. M., Bykov, V. Y. & Pinchuk, O. P. et al. (2014). Organization and functioning of the network of resource centers of distance education of general educational institutions : Atika. http://surl.li/fbqxp (ukr).
Bohachkov, Y. M., Bykov, V. Y., Krasnoshapka, V. O., Kukharenko, V. M., & Pasykhov, Y. Y. (2009). Concepts of distance learning for school students. Information Technologies and Teaching Tools, 5(13). http://surl.li/fbriu (ukr).
Gonchar, O. (2012). Pedagogical interaction of participants in the educational process in the conditions of distance education. Scientific Works of Uman State Pedagogical P. Tychyna University, 1, 58–65. (ukr).
Hevko, I. V. (2020). Application of digital information resources in distance learning. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal / [editorial board : V. Nechyporenko (chief editor) and others]. Zaporizhzhia : Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council, Iss. 1(2). 111–119. DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-2-11 (ukr).
Jamalpur B., Kafila K., Chythanya K. & Kumar K. A comprehensive overview of online education – Impact on engineering students during COVID-19. Materials Today: Proceedings, 2021. 10.1016/j.matpr.2021.01.749 (eng).
Kovalchuk, V. I., & Vorotnikova, I. P. (2017). Models of using elements of distance learning in school. Information Technologies and Teaching Tools, 60(4), 58–76. (ukr).
Lototska, A., & Pasichnyk, O. (2020). Organization of distance learning in school: Methodological recommendations : Ministry of Education and Science of Ukraine (ukr).
Machacha, T. (2020). Features of organization and content formation of distance project-technological learning during quarantine. Ukrainian Pedagogical Journal, (3), 75–83. (ukr)
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2021). National Technopark for Quality Education: Transformation of the System, Development of the New Ukrainian School, Quality and Accessibility. http://surl.li/fbraf (ukr).
On approval of the Regulation on Distance Learning. No. 466. (2013). Ministry of Education and Science of Ukraine. Retrieved from http://surl.li/aavty (ukr).
Shkarlet, S. M. (Ed.). (2022). Ukraine under martial law. Innovative and project activities: Scientific and methodological collection : Bukrek (ukr).
Shunevych, B.I. (2013). Popularization of distance learning in educational institutions of Ukraine. Bulletin of the Lviv State University of Life Safety, 7, 299–303. http://surl.li/fbrdo (ukr).
Smirnova-Trybulska, Ye. M. (2006). Theoretical and practical aspects of using Open Source software in education. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 02: Computer-Oriented Learning Systems, 4(11) http://surl.li/fbrhr (ukr).
Stefanenko, P. V. (2014). Distance learning technologies within the framework of continuous education of military specialists: Actualization of the personal competence map. Scientific Works of Higher Educational Institution "Donetsk National Technical University". Series: Pedagogy, psychology and sociology., 1(1), 121–125. http://surl.li/fbrcy (ukr).
Transforming Our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development. (2015). United Nations. http://surl.li/fbrhl (eng).