УДК 378.011.3-051:373.3 /5(045) ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК РЕСУРС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-8-2

  • Лариса Олексіївна Петриченко Комунальний заклад «Харківська гуманітарно- педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-3250-4321
Ключові слова: освітнє середовище, заклад вищої освіти, підготовка майбутніх учителів, інноваційна діяльність, компоненти освітнього середовища, готовність до інноваційної діяльності.

Анотація

У науково-оглядовій статті репрезентовані теоретичні та практичні аспекти розбудови освітнього середовища закладу вищої освіти, спрямованого на забезпечення якісної підготовки здобувачів вищої освіти освітньо-професійних програм галузі знань 01 Освіта/Педагогіка до інноваційної діяльності. Уточнена сутність поняття «освітнє середовище» з позиції його розгляду як ресурсу підготовки майбутніх учителів до інноваційної діяльності. Визначені структурна організація освітнього середовища закладів вищої освіти (особистісна, аксіологічна, змістова, діяльнісна та ресурсна складові), а також зміст макро-, мезо-, мікро- рівнів формування освітнього середовища як ресурсу підготовки до інноваційної діяльності.

Біографія автора

Лариса Олексіївна Петриченко, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно- педагогічна академія» Харківської обласної ради

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Andrushchenko, V. P. (Ed.) (2021). Philosophy of education : a textbook. 2nd edition: Publishing House of NPDU (ukr).
Bazaluk, O. (2010). Philosophy of education: Kondor (ukr).
Dubaseniuk, O. A., Semeniuk, T. V. & Antonova, O. Ye. (2003). Professional preparation of future teachers for pedagogical activity : Monograph : Zhytomyr Ivan Franko State University (ukr).
Dychkivska, I. M. (2004). Innovative pedagogical technologies: teaching manual : Akademvydav (ukr).
Hurevych, R. S., Hordiichuk, H. B., Konoshevskyi, L. L., Konoshevskyi, O. L. & Shestopal, O. V. (2011). Educational environment for training future teachers by means of ICT / monograph : Entrepreneur Rohalska I. O. (ukr).
Khomych, L. O. (2012). Psychological and pedagogical training of a teacher in conditions of fundamentalization of education. Scientific Bulletin of V. O. Sukhomlynskyi Mykolayiv National University. Series: Pedagogical Sciences. Vol. 1, Iss. 36. 35–38 (ukr).
Klepko, S. F. (2006). Philosophy of education in the European context : POIPPO (ukr).
Kremen, V. (2009). The philosophy of human-centeredness in educational space strategies : Pedahohichna dumka (ukr).
Lytvynov, A. S. (2019). Pedagogical provision of innovations in education: teaching manual / ed. by V. V. Borysov : Universytetska knyha (ukr).
Martynets, L. A. (2017). Management of the educational environment for the professional development of teachers in a comprehensive educational institution: monograph : Donetsk National Vasyl Stus University (ukr).
Morhunova, Ya. M. (2003). Analysis of approaches to the "Human-Nature" problem in Western psychology. Actual problems of psychology : Collection of scientific works of the G. S. Kostiuk Institute of Psychology of the APS of Ukraine, Vol. 7: Environmental psychology, Part 1. 294–301 (ukr).
Nemchenko, S. H. (2014). Higher school pedagogy: Textbook for students of higher educational institutions : LANDON-KhKhI (ukr).
Phillips, D. & Siegel, H. (2013). Philosophy of Education. The Stanford Encyclopedia of Philosophy. Autumn Edition (eng).
Prokopenko, A. О. (2021). Philosophical and general scientific levels of methodological principles of educating future teachers in conditions of digitalization in education. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal : Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education ― Khortytsia National Educational and Rehabilitational Academy of Zaporizhzhia Regional Council. Iss. 1(4). 47–59. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4-5 (ukr).
Prokopenko, I. F. (2008). Modern pedagogical technologies in teacher training: teaching manual : Kolehium (ukr) .
Shapran, O. & Shapran ,Yu. (2022). Modern forms and methods of environmental education of future teachers. Theory and methods of educational activities in Ukraine / monograph : LAP LAMBERT Academic Publisying, 168–182 (eng).
Sobchenko, T. M. (2020). Preparation of future teachers for innovative professional activities. Collection of scientific works "Pedagogy and psychology". Vol. 63.159–167 (ukr).
Sysoieva, S. O. (2012). Education as a reflection of the essence of social development. Education: the origins of the scientific direction: a monograph : «Edelveis» Publishing. 117–136 (ukr).
Tsiuniak, O. (2021). Professional training of future primary school teachers in conditions of digital transformation of education: monograph : Kushnir H. M. (ukr).
Vasianovych, H. P. (2000). Pedagogy of high school : teaching and methodological manual : Liha-Pres. 100 (ukr).
Vitvytska, S. S. (2009). Pedagogical training of masters in the conditions of degree education: theoretical and methodological aspect / monograph : Zhytomyr State Ivan Franko University (ukr).
Опубліковано
2023-05-24