УДК 37.091.26:81’243 ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ МОВНОГО ПАСПОРТА ЯК ІННОВАЦІЙНОГО ІНСТРУМЕНТУ ФІКСУВАННЯ МОВНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ І СТУДЕНТІВ

DОІ: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-1

  • Марія Петрівна Винарчик Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0001-8270-6178
Ключові слова: мовний паспорт, мовне портфоліо, мовні навички, міжкультурні компетенції, європейський освітній простір

Анотація

У науково-методичній статті досліджується концепт мовного паспорту як однієї із
складових мовного портфоліо в європейському освітньому просторі. Як інноваційний інструмент,
мовний паспорт може представляти іншомовну діяльність учнів і студентів протягом певного
періоду часу і відображати не лише рівень мовних навичок, але й їхні міжкультурні компетенції.
Встановлено, що мовний паспорт потребує постійного оновлення, щоб показати прогрес його
власника у вивченні мов та засвідчити отримання нового міжкультурного досвіду. Він базується на
Загальноєвропейських Рекомендаціях з мовної освіти і визнається всіма суб’єктами європейської
системи освіти. Дескриптори оцінювання мовних навичок є визнані в усіх європейських країнах і
стосуються різних видів іншомовної діяльності: монологічного і діалогічного мовлення, читання,
письма і аудіювання відповідно до рівнів А1, А2, В1, В2, С1 і С2. У ході дослідження виявлено, що у
мовному паспорті містяться також дипломи і сертифікати, що засвідчують мовні знання і досвід
мовного та міжкультурного навчання.

Біографія автора

Марія Петрівна Винарчик, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

кандидат педагогічних наук

Опубліковано
2024-03-01
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ