УДК: 373.3.091.21:616.89 КОМПЛЕКСНА ДІАГНОСТИКА ТА КОРЕКЦІЯ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ІЗ ДИСГРАФІЄЮ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА

DОІ: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4-11

  • Лариса Станіславівна Журавльова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-4007-1140
Ключові слова: мовленнєвий розвиток, письмо, дисграфія, діти молодшого шкільного віку, комплексна діагностика, корекція

Анотація

У науковій статті розглядається проблема комплексної діагностики і корекції мовленнєвого розвитку дітей з дисграфією, які навчаються у початковій школі. Схарактеризовано основані поняття: «розвиток, «мовленнєвий розвиток», «дисграфія». Проаналізовано суттєві відмінності між поняттями «писемне мовлення» та «письмо». З’ясовано, що попри певну формальну схожість термінів «мовленнєвий розвиток» і «розвиток мовлення» вони не є синонімічними. Зазначено, що термінологічна неузгодженість породжує неоднозначність тлумачень, знижує точність наукового підходу як до проблеми корекції мовлення загалом, так і до проблеми дисграфії зокрема. Підкреслено, що значущість проблеми діагностики та корекції мовленнєвого розвитку дітей із дисграфією зумовлена тісним зв’язком мовленнєвої патології з успішністю навчання у школі, психологічним статусом, а також адаптацією дітей у соціумі.

Біографія автора

Лариса Станіславівна Журавльова, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

доктор педагогічних наук, доцент

Опубліковано
2024-02-29