UDC: 378.147 ЧИ Є ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЗАГРОЗОЮ ЯКОСТІ ПОСЛУГ ВИЩОЇ ОСВІТИ?
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-8-16
Анотація
Стаття присвячена важливій сучасній проблемі – зростанню якості вищих освітніх послуг. Ця проблема завжди була актуальна сама собою. Як було показано, з 2017 року ситуація ускладнилася – на ринку вищих освітніх послуг з'явився новий гравець. Це – Штучний Інтелект. Стаття висвітлює ситуацію, що склалася на ринку вищих освітніх послуг за участю трьох гравців: споживача освітніх послуг (студентів), провайдера освітніх послуг (університетських викладачів) та Штучного Інтелекту.
Мета статті – знайти відповідь на дослідницьке питання: чи становить штучний інтелект загрозу якості послуг вищої освіти? Автор використовував надійні та економічно обґрунтовані методи дослідження. Це були такі методи, як дослідження наукових джерел; педагогічне спостереження та опис життєвих прикладів; моделювання та прогнозування, аналіз та синтез; проєктування анкети для опитування студентів.
У процесі проектування анкети для вивчення думки студентів щодо використання Штучного Інтелекту для навчання автор використав можливості Штучного Інтелекту. Опитування студентів з верифікацією статистичних гіпотез дадуть практичну відповідь на дослідницьке питання: чи є штучний інтелект загрозою якості послуг вищої освіти?
Було проаналізовано на наявність загроз три приклади використання штучного інтелекту у вищих освітніх послугах. Це було проаналізовано чотири гіпотетичні варіанти інтеракції трьох гравців на ринку вищих освітніх послуг: споживача освітніх послуг (студентів), провайдера освітніх послуг (університетських вчителів) та Штучного Інтелекту. Була отримана теоретична відповідь на дослідницьке питання: у двох варіантах із чотирьох (50 %) існує загроза якості вищих освітніх послуг.