УДК 373.3/.5.09:355.01 СТРАТЕГІЇ ПОДОЛАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ВТРАТ У УЧНІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-11-5

  • Кисла Оксана Федосіївна Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г.Шевченка https://orcid.org/0000-0002-6267-6693
Ключові слова: освітні втрати, навчальні втрати, підготовка майбутнього вчителя, труднощі у навчанні, початкова школа

Анотація

У науково-оглядовій статті визначено основні стратегії подолання навчальних втрат, однією з яких є підготовка майбутніх учителів до роботи з дітьми з труднощами у навчанні. Аналіз психолого-педагогічної літератури дозволив (1) визначити навчальні втрати як втрату знань і навичок, академічний регрес через певні перерви в навчанні конкретного учня; (2) перелічити стратегії подолання навчальних втрат, основними з них є надання додаткових завдань для самостійної роботи, впровадження програм тьюторства, адаптація навчальних програм, впровадження технології диференційованого навчання, збільшення тривалості навчання, у т.ч. і через неформальну освіту, психологічна підтримка педагогів і учнів, підготовка майбутніх учителів до роботи з дітьми з труднощами у навчанні. Описано авторський курс вільного вибору студентів «Психолого-педагогічна підтримка молодших школярів з труднощами у навчанні».

Біографія автора

Кисла Оксана Федосіївна, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г.Шевченка

кандидатка педагогічних наук, доцентка

Опубліковано
2024-12-27
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ