УДК 37.015.31:37.091.313]:[004+5 РОЗВИТОК ІНІЦІАТИВНОСТІ ТА ПІДПРИЄМЛИВОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ РОБОТИ НАД STEM-ПРОЄКТОМ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-11-2

  • Андрій Миколайович Андрєєв Запорізький національний університет https://orcid.org/0000-0002-5390-6813
  • Олена Андріївна Андрєєва Комунальний заклад Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів Козацький ліцей https://orcid.org/0009-0006-8809-5842
Ключові слова: STEM-проєкт, ключові компетентності, ініціативність і підприємливість, освітня продукція, критерії сформованості ініціативності та підприємливості

Анотація

Ініціативність та підприємливість – одна з наскрізних життєвих компетентностей. Розвиток цієї компетентності сприяє піклуванню про власний розвиток, допомагає втіленню власних ідей, підвищує конкурентоспроможність особистості на ринку праці, активно залучає громадян до суспільного життя та підвищенню добробуту. На сьогодні усталеного визначення підприємливості здобувачів освіти немає, як і немає чітко визначених умов розвитку ініціативності та підприємливості та критеріїв оцінювання рівня сформованості цієї компетентності.

Завдання дослідження: аналіз освітньої продукції учнів, що є результатами роботи над STEM-проєктами, обґрунтування ефективного критерію сформованості у здобувачів освіти ініціативності і підприємливості як ключової компетентності концепції Нової української школи.

У дослідженні вперше обґрунтовано, що творча активність здобувачів освіти у прагненні до створення освітньої продукції під час виконання STEM-проєкту є ефективним критерієм сформованості в них такої компетентності як ініціативність і підприємливість.

Біографії авторів

Андрій Миколайович Андрєєв , Запорізький національний університет

доктор педагогічних наук, професор

Олена Андріївна Андрєєва, Комунальний заклад Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів Козацький ліцей

Практичний психолог

Опубліковано
2024-12-27
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ