УДК 378.018.46:004.77 ОСВІТНІЙ ПОТЕНЦІАЛ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН КУРСІВ (МООС) У СТАНОВЛЕННІ ФАХІВЦЯ

DOI https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-10

  • Тетяна Миколаївна Собченко Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-9213-5556
  • Ольга Анатоліївна Желізняк Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди http://orcid.org/0009-0006-3554-7892
Ключові слова: МООС, відкритий онлайн курс, онлайн-середовище, інформаційні технології, освітній процес

Анотація

У статті проводиться дослідження потенціалу MOOC у формуванні спеціалістів. Стаття включає аналіз досвіду вітчизняних та зарубіжних науковців. Методологія дослідження базується на теоретичних та емпіричних методах. За допомогою спостереження та математичних розрахунків виявлено динаміку змін у кількості користувачів Інтернету та кількості видань у світі. Проаналізовано електронні ресурси закладів освіти всіх рівнів, які мають досвід впровадження МООС в освітній процес. Досліджено існуючі цифрові платформи з відкритими масовими онлайн курсами в Україні. Сформовано етапи проєктування МООС. Розглянуто досвід навчання в онлайн-середовищі авторами статті та виявлено відмінності в результатах теоретичного та емпіричного дослідження. Знайдено успішний проєкт з найкращими показниками ефективності. Виявлено та запропоновано шляхи покращення якості освіти в онлайн-середовищі.

Біографії авторів

Тетяна Миколаївна Собченко, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

д. пед. наук, професор

Ольга Анатоліївна Желізняк, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

здобувачка другого (магістерського) рівня

Опубліковано
2024-04-10