УДК 378.018.46:004.77 ОСВІТНІЙ ПОТЕНЦІАЛ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН КУРСІВ (МООС) У СТАНОВЛЕННІ ФАХІВЦЯ
DOI https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-10
Анотація
У статті проводиться дослідження потенціалу MOOC у формуванні спеціалістів. Стаття включає аналіз досвіду вітчизняних та зарубіжних науковців. Методологія дослідження базується на теоретичних та емпіричних методах. За допомогою спостереження та математичних розрахунків виявлено динаміку змін у кількості користувачів Інтернету та кількості видань у світі. Проаналізовано електронні ресурси закладів освіти всіх рівнів, які мають досвід впровадження МООС в освітній процес. Досліджено існуючі цифрові платформи з відкритими масовими онлайн курсами в Україні. Сформовано етапи проєктування МООС. Розглянуто досвід навчання в онлайн-середовищі авторами статті та виявлено відмінності в результатах теоретичного та емпіричного дослідження. Знайдено успішний проєкт з найкращими показниками ефективності. Виявлено та запропоновано шляхи покращення якості освіти в онлайн-середовищі.