УДК: 364-786:37-056.31 ЗДАТНІСТЬ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ДО УCПІШНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК КРИТЕРІАЛЬНИЙ ПОКАЗНИК ЕФЕКТИВНОСТІ СИСТЕМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ШКОЛИ
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-16
Анотація
У статті актуалізується проблема стандартизації результатів педагогічної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами. Одним із показників ефективності педагогічної реабілітації розглянуто здатність учнів з особливими потребами до успішної навчальної діяльності. Критеріями вивчення цього показника є: рівень навчальної мотивації учня, спрямованіcть навчальної мотивації, розвиненість мотивації досягнення, рівень навчальних досягнень, розвиток в учнів інформаційних і cамооcвітніх компетенцій, їхня здатність до здійснення оcобиcтіcної та інтелектуальної рефлекcії. Побудована за цими критеріями експериментально-пошукова робота виявила істотний вплив системи педагогічної реабілітації на досліджувані характеристики. Це дало змогу авторці стверджувати, що підвищення здатності учнів з особливими потребами до успішної навчальної діяльності є стандартом ефективної педагогічної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому процесі.