УДК: 378.015.311:[101+177] (045) ФОРМУВАННЯ АКТУАЛЬНИХ АКАДЕМІЧНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ : КОНТЕКСТ ФІЛОСОФІЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-13

Ключові слова: етизація освітнього простору, академічні цінності, академічна доброчесність, честь, гідність

Анотація

У статті висвітлюється питання етизації освітнього середовища закладу вищої освіти як ключового чинника формування академічних цінностей майбутніх фахівців закладу освіти. Автор розглядає релевантність універсалізму академічних цінностей та ефективності освітнього процесу в сучасному педагогічному закладі вищої освіти.

На основі результатів аналізу здобутків світових і вітчизняних учених, філософів і педагогів у сфері антропологічного і соціокультурного знання, автор визначає феномени честі й відповідальності пріоритетними і універсальними цінностями, що впливають на якість освітньо- наукового середовища сучасного закладу вищої освіти України. Наведено результати емпіричного дослідження умов формування особистісних і академічних цінностей майбутнього фахівця закладу освіти. Компонентами емпіричного аналізу виступили: культура сім’ї, особистісна зорієнтованість освітнього середовища ЗВО та характер взаємостосунків суб’єктів цілісного педагогічного процесу.

Біографія автора

Галина Федорівна Пономарьова , Харківська гуманітарно-педагогічна академія

доктор педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-03-04