УДК 37.012.85 ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОТОРНИХ І МОВЛЕННЄВИХ РИТМІЧНИХ ПРОЦЕСІВ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАЇКАННЯМ ЗАСОБАМИ ЛОГОРИТМІЧНИХ ВПРАВ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-13
Ключові слова:
ритм, ритмічні процеси, мовленнєвий ритм, моторний ритм, мовленнєві одиниці, дизритмічність,, сприйняття, відтворення вербального ритму, логоритміка, логоритмічні вправи
Анотація
У науковій статті доведено, що функціональні аспекти моторно-мовленнєвого розвитку в
дітей старшого дошкільного віку із заїканням тісно пов’язані базовим морфофукціональним
забезпеченням моторики та мовлення. Це передбачає активізацію кори головного мозку,
покращення кровопостачання до головного мозку, відновлення іннервації рухового та
артикуляційного праксису. Висвітлено філософські, психофізіологічні, нейробіологічні, психологічні й
лінгвістичні аспекти природи ритму. Визначені порівняльні показники рівня розвитку моторного та
мовленнєвого ритму до проведення логоритмічних вправ та після.
Опубліковано
2024-03-01
Розділ
СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА