УДК: 376-056.2 ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-12

  • Катерина Анатоліївна Шапочка Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського https://orcid.org/0000-0002-4827-599X
  • Наталія Буркле Університет прикладних наук Хайльбронн, м. Хайльбронн, Німеччина https://orcid.org/0000-0001-7057-1261
Ключові слова: майбутні вихователі, інклюзивне освітнє середовище, підготовка, діти із ООП, заклади дошкільної освіти

Анотація

У науково-методичній статті наголошено на ролі закладів дошкільної освіти у континуумі
навчання дітей з особливими освітніми потребами; розкрито специфічні особливості підготовки
майбутніх вихователів до роботи в інклюзивному середовищі в умовах закладу вищої освіти. До
особливостей фахової підготовки з досліджуваної проблеми віднесено такі: спрямованість фахової
підготовки на розширення специфічних фахових знань, а також розвиток інклюзивної
компетентності; формування у студентів здатностей створювати корекційно-розвиткове
середовище для дітей дошкільного віку; формування у студентів здатностей вирішувати
нестандартні професійні завдання; розвиток особистісно-ціннісної готовності до роботи в умовах
інклюзії, визнання цінностей інклюзивної освіти як орієнтирів для виконання професійної діяльності;
взаємозв’язок навчального матеріалу різних дисциплін професійно-педагогічного циклу; включення
студентів у дієве професійне співробітництво; розвиток компетентностей навчатися протягом
життя.

Біографії авторів

Катерина Анатоліївна Шапочка, Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського

доктор філософії в галузі освіти

Наталія Буркле, Університет прикладних наук Хайльбронн, м. Хайльбронн, Німеччина

доктор педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-03-01