УДК 159.9:316.4 СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАКЛАДІ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ З ІНКЛЮЗИВНИМ НАВЧАННЯМ ШЛЯХОМ ЗАПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ШКІЛЬНОЇ СЛУЖБИ ПОРОЗУМІННЯ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-5
Анотація
У оглядовій статті зазначено, що за останні роки в Україні пріоритетами розвитку системи
освіти визначено демократизацію всіх ланок, повагу до психофізичних особливостей дитини, її
індивідуальних освітніх потреб. Зазначені пріоритети, насамперед, реалізуються шляхом розбудови
цілісної системи інклюзивного навчання в країні. Розглянуто проблеми, з якими стикаються учасники
освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання. Екстрапольовано булінг в дитячому колективі
як найбільш загрозливу у соціальному, індивідуальному та освітньому сенсах проблему. Способом
попередження ситуацій булінгу в школах та створення безпечного освітнього середовища
запропоновано створення шкільних служб порозуміння. Теоретично обґрунтовано, що запропонована
система профілактичної роботи у запобіганні булінгу дозволяє покращити соціально-психологічний
мікроклімат, створюючи безпечне освітнє середовище для всіх учасників освітнього процесу, адже
це налагоджений процес взаємодії медіатора, адміністрації школи, педагогічного колективу, учнів,
батьків на шляху миробудування та ненасильницького спілкування.