УДК 159.9:316.4 СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАКЛАДІ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ З ІНКЛЮЗИВНИМ НАВЧАННЯМ ШЛЯХОМ ЗАПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ШКІЛЬНОЇ СЛУЖБИ ПОРОЗУМІННЯ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-5

  • Наталя Вікторівна Лугінець Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти https://orcid.org/0000-0002-5973-6261
  • Ірина Миколаївна Павлівська Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти https://orcid.org/0000-0002-8042-9565
  • Ольга Володимирівна Сафонова Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти https://orcid.org/0000-0002-9391-6151
  • Ольга Юріївна Скиба Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти https://orcid.org/0000-0001-9654-080X
  • Анна Володимирівна Шамардіна Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти https://orcid.org/0000-0003-4604-5960
Ключові слова: інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами, булінг, метод, профілактика насилля, безпечне освітнє середовище, шкільна служба порозуміння

Анотація

У оглядовій статті зазначено, що за останні роки в Україні пріоритетами розвитку системи
освіти визначено демократизацію всіх ланок, повагу до психофізичних особливостей дитини, її
індивідуальних освітніх потреб. Зазначені пріоритети, насамперед, реалізуються шляхом розбудови
цілісної системи інклюзивного навчання в країні. Розглянуто проблеми, з якими стикаються учасники
освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання. Екстрапольовано булінг в дитячому колективі
як найбільш загрозливу у соціальному, індивідуальному та освітньому сенсах проблему. Способом
попередження ситуацій булінгу в школах та створення безпечного освітнього середовища

запропоновано створення шкільних служб порозуміння. Теоретично обґрунтовано, що запропонована
система профілактичної роботи у запобіганні булінгу дозволяє покращити соціально-психологічний
мікроклімат, створюючи безпечне освітнє середовище для всіх учасників освітнього процесу, адже
це налагоджений процес взаємодії медіатора, адміністрації школи, педагогічного колективу, учнів,
батьків на шляху миробудування та ненасильницького спілкування.

Біографії авторів

Наталя Вікторівна Лугінець , Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти

директор комунального закладу

Ірина Миколаївна Павлівська , Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти

методист

Ольга Володимирівна Сафонова , Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти

методист

Ольга Юріївна Скиба , Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти

методист

Анна Володимирівна Шамардіна , Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти

методист

Опубліковано
2024-03-01
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ